Delen? Graag! Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

Home Forums Kletspraat Aangepast virtueel toetsenbord

Tags: 

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rob Kouwenberg 2 jaren, 1 maand geleden.

• Auteur

Rob
    Bijdrager

Ik heb mijn virtuele toetsenbord (vkb) aangepast om sneller toegang te hebben tot cijfers en een uitgebreide karakterset. De cijfers zitten aan bovenste letters q t/m p. Het apenstaartje aan de a, en er zit heel veel aan de komma, de punt en aan de l. Hieronder zie je een paar schermafdrukken. Het woordenboek is (helaas) nog altijd Engels.
    Aan de LAan de punt

De benodigde bestanden vind je in een zip-bestand op Dropbox: enx.zip. Hierin zijn twee tekstbestanden opgenomen: enx.conf en enx.qml. Beide zijn aangepaste versies van de originele Jolla-bestanden en.conf en en.qml.

Kopieer beide bestanden naar je Jolla, bijvoorbeeld naar je documentenmap /home/nemo/Documents.
    Start een terminal op (via SSH bijvoorbeeld) en log in als root via devel-su en je wachtwoord. Voer de volgende commando’s uit.

cd /home/nemo/Documents
    cp enx.qml /usr/share/maliit/plugins/com/jolla/layouts
    cp enx.conf /usr/share/maliit/plugins/com/jolla/layouts
    killall maliit-server

Selecteer het toetsenbord door lang op de spatiebalk te drukken en EnglishX te kiezen.

Rob Kouwenberg
    Bijdrager

Heeft iemand dit geinstalleerd? Hij doet het niet meer. Ik heb hem aangepast, en eveneens een versie gemaakt met het Nederlandse woordenboek. Is het niet geweldig dat er een NL woordenboek in zit? Eindelijk!

Rob Kouwenberg
    Bijdrager

Note to self:

[nemo@Jolla ~]$ devel-su
    Password:
    [root@Jolla nemo]# cd /home/nemo/Documents
    [root@Jolla Documents]# cp layoutsx.conf /usr/share/maliit/plugins/com/jolla/layouts
    [root@Jolla Documents]# cp enx.qml /usr/share/maliit/plugins/com/jolla/layouts
    [root@Jolla Documents]# cp nlx.qml /usr/share/maliit/plugins/com/jolla/layouts
    [root@Jolla Documents]# cp ContextAwareCommaKeyX.qml /usr/share/maliit/plugins/com/jolla
    [root@Jolla Documents]# killall maliit-server

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.